Dykking

Jeg hadde bestemt meg for å dykke, men ville vente til barnebarnet kom ned. Han tok juniorsertifikat for 2 år siden da han var 10, men det kan han ikke bruke i Norge da det ikke er lov å dykke med flasker der når man er så ung. Nå dro vi til dykkersenteret og strappet oss inn i drakter, vester og flasker. Det er deilig når man kommer under vannet og kan leke fugl.

Blekksprut ble også fanget og da jeg filmet slapp den ut en stor dose med blekk. Jeg har ikke bilde av det, men på filmen kan man se at den er liten lysten på å bli fanget og derfor forsvarer seg med en god dose blekk.

Denne dagen hadde jeg gjort en stor brøler og glemt vaselin. Siden jeg har bart siver det inn vann før jeg kommer så dypt at masken virkelig presser seg mot huden. Derfor måtte jeg stadig tømme den under vann. Man ser jo litt bedre når øya ikke bader i saltvann i maska. Vaselin i barten gjør susen, iallefall under vann:-)

Greit å holde et øye med luftforbruket, men på den dybden vi holdt oss denne dagen var det ikke noe høyt forbruk. Vannet var litt grumsete

Da vi knuste et par kråkeboller ble det livat med fisk rundt oss.

Her har Daniel funnet et fint skjell nede på bunnen. Han er som en fisk i vannet og nå når han har blitt gammel nok får vi begynne å dykke i Norge med ham også.


Legg igjen en kommentar