Slitsom hjemreise

Etter 11 1/2 time bak rattet er jeg vel fremme på leiligheten i Oslo. Jeg orket ikke å dra rett til Halden i natt. Det har vært diverse stopp på turen pga. vær og føreforhold, men det verste var nok Sollihøgda. Der var det ikke måket i det hele tatt i kveld og veien var glatt som såpe. Ca. 1 time stod jeg i kø der og da fikk brøytemannskapene skrapet en åpning over i motsatt kjørebane slik at vi med småbiler kunne kjøre mot enveiskjøring et par hundre meter og dermed komme oss videre opp over ‘høgda. En trailersjåfør jeg snakket med (stod bak meg i køen) hadde ikke mye pent å si om brøytemannskapene. Selv om det er omkjøring på den gamle bratte veien, da tunnelen er under utbedring, så hadde de ikke måket, men bare saltet.

Når du stod på utsiden av bilen så skled du i snøsørpa.

Salt hadde de nok av, men ikke et sandkorn kunne de ofre på veien. Den ene fyren fra NCC skyldte på dårlig skodde utenlandske sjåfører, men traileren som stod først og sperret for alle var helnorsk  Hurra! Greit å legge skylda på andre når du ikke gidder å måke veien.

Legg igjen en kommentar

